En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dissabte, 10 de febrer del 2024

Dir alguna cosa


AGUS La Termica IX 

Com la poesia escrita o la recitada, 
com les paraules i la música,
que es complementen 
i solen provenir del passat.
D'aquelles notícies 
que van ser-hi i ja no hi són,
però que no minven 
dins el teu món interior.
De tot allò que sap envellir bé,
que no troba a faltar 
cap jove promesa.



AGUS La Termica VIII 


Teixits a manta,
com les paraules en un text,
són en l'origen de la llum
que ens enlluerna.
Tela emmagatzemada en capes
que el lector desembolica.
Roba que es conserva
sense arnar-se, 
com el teu amor.

15 comentaris:

  1. M'agraden les comparacions que fas, i especialment els tres últims versos: l'amor, com la roba que es conserva sense arnar-se. Quan jo era petit, a casa teníem una ràdio semblant a la de la foto, i el meu pare guardava a la golfa una bona col·lecció d'El Patufet, que jo vaig devorar de menut i encara m'hi reconec en certs trets lèxics: no han minvat en el meu món interior. També hi havia revistes de l'any de la picor, que em feia gràcia de mirar. Records que són l'origen de la llum que ens enlluerna, molt ben vist.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      És que els teixits són una bona imatge del text dins d'un poema o obra en prosa. S'hi pot jugar molt de forma al·legòrica.
      T'he de respondre els comentaris que m'has fet, de seguida que pugui ho faré.

      Elimina
  2. M'agraden els dos, però especialment el segon, ho trobo molt romàntic.
    ¡Què boniques les fotos també!.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. sa lluna,
      ho has clavat, perquè jo sóc molt romàntica.

      Elimina
  3. Dos poemes molt original, que m'han agradat. Especialment per la inspiració del segon poema. Ets una romàtica existencial.
    Enhorabona.
    Salutacions cordials.
    Rafael

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      són una mica a cop calent, podrien estar més treballats, però em fa il·lusió que us agradin.

      Elimina
  4. Poema doble, avui... estan molt bé, Helena!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      darrerament estic molt productiva, per circumstànies personals, i a més a més les dues fotos estan molt relacionades.

      Elimina
  5. En el títol dius: "dir alguna cosa".
    En aquests dos poemes n'ha dit moltes, de coses. En el primer comences amb poesia. I la darera paraula del segon és amor.

    ResponElimina
  6. M'encanta, Helena! M'encanta aquesta combinació de notícia antiga que encara recordem, i de roba vella que es conserva sense arnar-se. I tot amb el denominador comú de les (teves) paraules que ens parlen d'aquell amor que no s'oblida mai.

    ResponElimina
  7. En las coses guardades o fins i tot , oblidades pel algun racó, encara tenen la joia de guardar bons records i sensacions, que es poden descobrir de nou en qualsevol moment
    Ben trobades les dues, Helena , bona setmana !.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...