En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimecres, 12 d’octubre del 2016

El cànon

Imatge presa de la xarxa dins Relats en català

És elegant
la senzillesa al màxim,
i un toc de roig.

Tot és ja dit,
però quelcom de nou
hi ha en la forma.

A la tardor,
poques pàgines queden
ja per escriure.

Determinisme,
roig contra lliure albir.
Les planes volen.

L'amor més cast
té el seu punt d'interès.
Sempre duals.

La lira roja
entre la prosa freda.
Us vull les dues.

El cosit roig,
tocar de peus a terra.
La resta en blanc.


Helena Bonals

[en aquest blog es treballa pel 12 d'octubre]


Llom de carmí,
de la flor de paper
els pètals ferma.

KEFAS

15 comentaris:

  1. T'hi condemnaràs, el 12 d'octubre és festa de guardar.

    ResponElimina
  2. Ja ho sap el Constitucional que goses plantar cara?
    Tot és ja (assenyalat amb el) dit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uf, Xavier, tinc una por de les represàlies que no t'imagines!

      Elimina
  3. Seguirem treballant, el 12 d'octubre!

    Tu més que els altres dies, perquè has fet tres haikus. Treballes triple. ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Carme, estic pluriocupada! També tindré represàlies...

      Elimina
  4. M'agrades tan treballadora i tan desobedient!
    Preciosos els haikus

    ResponElimina
    Respostes
    1. Glòria,
      Després dels pebrots dels de Badalona és el mínim que podia fer!
      Moltes gràcies!

      Elimina
  5. Llom de carmí,
    de la flor de paper
    els pètals ferma.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'has donat la idea per un altre haiku, KEFAS.
      T'he l'he publicat a dalt.

      Elimina
    2. Dilema: el roig que engarjola o el del bes de carmí que captiva. Dos esclavatges oposats.

      Elimina
    3. L'amor és una adicció, KEFAS. És molt més sa no estar enamorat.

      Elimina
  6. Fantàstics haikus, molt bons. Jo també ho vull tot. Forma i passió, seny i rauxa, lliure albir i tradició, rebel·lia i equilibri, prosa i poesia. La vida no és unívoca, ni tan sols dual: és rica, complexa i variant. Vivim-la i gaudim-ne. Gràcies.

    ResponElimina
  7. Ramon,
    Un secret: aquests haikus els llegirà l'August al recital del 5 de novembre!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No hi podré ser! Desitjo que sigui un exitàs, i estic segur que ho serà.

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...