En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimarts, 2 de juliol del 2024

Una cosa molt gran

Per a un centre d'interès a la meva biblioteca

Una habitació amb bona vista
Joia de viure.
L’estar i el benestar,
tenir-ho tot.

Cyrano
És en el com
on s’escau la bellesa.
Mai en tens prou.

El que queda del dia
Una mirada
per la qual val la pena
de seguir el fil.

Dràcula
T’estimo tant
que tant se val l’aspecte
amb què te’m mostris.

El pacient anglès
També a vegades
encativats pel foc
l’amor es troba.

Retorn a Brideshead
Gran amistat
de joventut. Res més,
res menys que això.

Bon appetit
No és el mateix
voler algú que estimar.
I dir-ho clar.

Buena Vista Social Club
La meva vena,
que un dia et vaig brindar,
en aquest haiku.

Cinema Paradiso
L’irrepetible
amor de joventut.
L’art el plagia.

Alcarràs
Aquell progrés
que arracona el pagès.
Ho denuncies.

El carter i Pablo Neruda
Les cartes plenes
d’allò que cal que tinguin,
que arriba al cor.

Les millors intencions
La catedral
o l’ermita en casar-se.
D’amor disputa.

El gatopardo
Que tot canvia
Perquè res no canviï.
Progrés enrere.

Lost in translation
De com pot ser
un final realista
el més romàntic.

L’honor dels Prizzi
Enamorar-te
d’aquell teu enemic.
Final fatal.

Maurice
Del gran amor
platònic, al desig
que és correspost.

Memòries d’Àfrica
El poder dir
“jo també he estat feliç”.
No compadir-te.

Peter Pan
Un sol petó
de Peter Pan a Wendy
es fa gruar.

Ven Campanilla,
hoy me persigue Garfio
No quiero crecer.

Fackel

El club dels poetes morts
El sentit pràctic
no pot passar per sobre
del sentiment.

La vida és bella
L’amor, més fort
que cap barbaritat.
I la infantesa.

Wonder
Fer-te estimar
per la teva bondat.
No pel teu físic.

Carol
No deixar anar
la corda de l’estel,
tot envolant-lo.

L’edat de la innocència
Al teu voltant,
tothom encantador.
Tu, diferent.

La jove Jane Austen
Amb cos i ànima
et fas ser estimada.
Gran escriptora.

Orgull i prejudici
Una riquesa
que mai és opulent.
Tot el que cerques.

Seny i sentiment
El teu esclat
en saber-te estimada,
quan tu estimes.

Howards end
Final dels somnis.
Progrés contra bellesa,
la feredat.

Afirma Pereira
El teu final,
amb aquell sentiment
propi dels fados.

Jude
La tossudesa,
l’apassionament,
massa brillant.


 

8 comentaris:

  1. ¿Los filmes en haiku? Qué original. Voy a intentar situar cada película traducida a poesía.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fackel,
      Els he fet en un matí i una tarda a la feina. Sembla que no tinc restrenyiment creatiu! Totes són pel·lícules que m'han agradat molt.

      Elimina
  2. Molt bons tots i ben interpretats.
    N'hi ha uns quants que me'ls faria meus.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sobretot si n'has vist la pel·lícula, sa lluna! Moltes gràcies.

      Elimina
    2. Una aportación a la película Peter Pan:

      Ven Campanilla,
      hoy me persigue Garfio
      No quiero crecer.

      Elimina
    3. Fackel,
      Jo tampoc vull créixer, però des dels dotze anys, en què Barrie afirmava que res val la pena en la vida d'una persona, de llavors ençà.
      Ara te'l publico.

      Elimina
  3. Quina pel·lícula és?

    És valenciana
    del dos mil vint-i-dos,
    de Jordi Núñez?

    (El que sabem)

    Em sembla que m'he inspirat en un minut.


    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      Ni idea, no vaig mai al cine. Les pel·lícules que cito fa molt de temps que les he vist.

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...