En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimecres, 26 de juny del 2024

Companyonia

L'amistat és més llarga que l'enamorament; el prepara i el sobreviu.
Olga Xirinacs, dins Estació de pas



AGUILERA, Rafael Corró d'Amunt 

No vull per a mi 
muntanyes majúscules,
ni camins massa evidents.
M'agraden els turons 
continguts de l'amistat,
i les esses que hi duen.
La verdor a costat i costat
de la duresa de la vida.
El millor de tot 
és no tenir-ho tot, a la vida.
Alguna cosa es perdria.


13 comentaris:

  1. Quins records blocaires, de Corró d'Amunt!

    La teva metàfora del paisatge i la vida, és preciosa i hi estic totalment d'acord. Un bon poema, Helena!

    ResponElimina
  2. Carme,
    Em sonava això de Corró d'Amunt! Ja me'n recordo és el primer lloc on he recitat un poema meu.
    Saps que aquest poema l'he fet en cinc minuts? Cada cop hi tinc més facilitat.

    ResponElimina
  3. Es perdria o potser ja no tindria cap interès.
    M'agrada molt aquest poema.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. sa lluna,
      aquest "alguna cosa es perdria" vol fer referència al fet que la felicitat completa és enemica del talent, com li va passar a Charles Chaplin en casar-se amb Oona O'Neill.

      Elimina
  4. A la vida, ens agradi o no, sempre perdem alguna cosa. Si no fos així, no seria vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És veritat, Xavier. La vida és decadència des del primer moment.

      Elimina
  5. Pues no tenerlo todo, ni mucho menos, es un gran objetivo. Pero siempre somos tentados por tener más (Más afecto, más seguridad, más conocimientos, más calma, ¿más ilusión? Aunque la ilusión ¿para qué?)

    ResponElimina
    Respostes
    1. No és un objectiu, no és fer el que es vol sinó voler el que es fa, Fackel. I voler ser qui ets, la primera norma per ser feliç.

      Elimina
  6. L'important de la vida és l'amistat, com ho expresses molt metòdicament. La verdor és d'allò més en la vida. És que el ver és el millor color per a l'amistat.
    Una metàfora preciosa. M'ha agradat molt.
    Enhorabona, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      Una filosòfa, Marina Garcés, deia alguna cosa així com que l'amistat és l'única relació no subjecta a cap contracte.

      Elimina
  7. Poso un cor i un somriure perquè m'agrada tot: jo també ho descriuria així. Gràcies!

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...