En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimecres, 10 de juliol del 2024

Mal m'està el dir-ho


BIGAS, Joan Corró d'Amunt dins Associació Fotogràfica Jaume Oller

A més de ser tres voltes rebel
quan faig poesia, crítica o disseny,
sempre provo de calcar
la bellesa amb la bellesa,
i crec que el meu estil
és el déu de les coses petites.
La meva feina més creativa a la biblioteca
la faig cooperant amb els companys.
Però jo sóc una mena de Messi
dins l'equip, sóc qui marca els gols,
qui destaca entre els altres.
Perquè el millor és el millor,
raó per la qual sovint sóc incompresa.

14 comentaris:

  1. No sóc gaire futboler, però m'agrada la comparació d'una poeta amb un davanter.
    Un davanter que quan jugava al Barcelona duia un deu a l'esquena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier,
      A la carrera, quan ho suspenia tot, em deien que jo sóc de les que treuen excel·lents.

      Elimina
  2. Enhorabona, Helena, i per molts gols més!

    ResponElimina
  3. No hi ha res més bo que estimar-se, tu en saps i et felicito.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, sa lluna, però sense un excés d'amor propi!

      Elimina
  4. Molt bona la ironia del geni, Helena! No crec pas que tu et sentís geni, però sé segur que proves de calcar la bellesa amb la bellesa. O sigui que tu a la teva, malgrat els que t'incomprenen 😉😉. Abraçada gran!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teresa,
      Una de les frases més genials que he sentit és que els genis existeixen tan poc com els reis d'orient.
      Però jo crec que hi ha criteris objectius, i que jo a vegades arribo a l'excel·lent, al veritable art. Que no tothom sap interpretar, m'hi he trobat moltes vegades.

      Elimina
  5. Un poema on et compare amb el futbolista Messi. Sens dubte els gols els fas com ell, però poèticament. M'ha agradat com el planteges.
    Fas bellesa poètica amb el "déu" de les coses petites.
    A mi, no m'agrada gens el futbol, a pesar que hi ha molta gent que li agrada.
    Enhorabona, Helena.
    Cordialment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      A la feina em diuen que els meus dissenys són de més a més, però és que ser artista és fer més del necessari.

      Elimina
  6. Veig que el meu comentari ha tornat a amagar-se a Spam.

    ResponElimina
  7. He vist jugar gairebé tots els partits de Messi al Camp Nou. A més de ser golejador, era director d'orquestra i generador de jugades boniques per camins imprevisibles: el seu joc era poesia. M'agrada que siguis així, creadora de bellesa i capaç de marcar grans gols poètics, mentre el porter contrari encara busca on és la pilota. No paris!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Jo també sòc directora d'orquestra amb el meu club de lectura!

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...