En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dissabte, 19 d’agost del 2023

El millor és el millor


Fotografia de Galícia, agost 2023, de Jordi Dorca

Aquell riu sec
que res no canvia,
ni el cel que plou versos,
ni el blau pintoresc.
El travesses amb recança,
per tot el que encara és.

Helena Bonals

Mirant des del riu
recordo bé les aigües.
Miratges presents.

sa lluna

I encara el blau
que embelleix l'esguard.
I encara el pont
carregat de versos.
Malgrat la sequera
no aturarem el pas.

I encara

Carme Rosanas

21 comentaris:

  1. Com una promesa, aquests versos. Gairebé una prometença, Helena! Moltes gràcies. Ens ha agradat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jordi,
      "El millor és el millor,/ hauria hagut de ser més llest" ho diu Flotats en un poema per a la representació d'El despertar de la primavera.

      Elimina
  2. Una foto preciosa i inspiradora.

    Mirant des del riu
    recordo bé les aigües.
    Miratges presents.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sa lluna,
      Sol passar que els que fan bons poemes fan bones fotografies, com és el teu cas.

      Elimina
  3. Em deix el cor
    trencat en dos
    pel riu on vas partir,
    llegint els versos
    que t’escrivia,
    mirant els ulls blaus,
    verds,
    grisosos
    o marrons
    que el sol et lluïa.
    Cada matí el passo
    creuant aquell pont
    sobre el riu,
    i miro al nord.
    I miro al sud
    sense endevinar
    per on podràs arribar.

    qui sap si...

    ResponElimina
  4. En resposta a

    Mirant des del riu
    recordo bé les aigües.
    Miratges presents.

    sa lluna



    Aigües del meu riu
    que baixen amb els somnis
    vells d’un ahir nou.


    qui sap si...

    ResponElimina
  5. Aquest post encara no l'havia llegit... cosa de les activitats de vacances que canvien els ritmes.

    M'agrada molt el teu poema, a mi em suggereix moltes coses que ara mateix no sé com expressar sinó és amb un altre poema

    I encara el blau
    que embelleix l'esguard.
    I encara el pont
    carregat de versos.
    Malgrat la sequera
    no aturarem el pas.

    I encara

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      L'altre dia el meu pare deia que algú que escrivís als blogs en plenes vacances, pels volts de la Mare de Déu d'agost, és que no estava fi. Doncs a mi em consta que fins a cinc persones van participar al meu blog el 13 i el 14. Cosa que els honora, perquè vol dir que el que fan realment els motiva, com a mi.
      Moltes gràcies per dir que t'agrada, i per fer-ne un poema molt interrelacionat amb el meu, i tan brillant. Te'l pujo!

      Elimina
    2. A més a més, aquest "I encara" enllaça amb el blog del Jordi!

      Elimina
    3. Té el blau sis ulls
      per on mirar com marxes.
      Té el gris un camí pla
      que et deix marxar.
      Solament el riu amb poca aigua
      et vol retenir a la meva vora.
      El blau mira la impotència.
      El gris deslliga l’enyorança.
      Lo translúcid et vol amb mi.

      qui sap si...

      Elimina
  6. De com una foto interessant pot generar un esplet de poemes interessants. Tot plegat, bellesa i reflexió. Avui dia, repassar els blogs amics es pot fer des del mòbil, a la platja o a muntanya, a Islàndia o a Nova Zelanda (o reclòs a caseta amb les persianes baixades i a la vora d'un ventilador). Mai com ara es podia afirmar amb més encert que "el saber no ocupa espai". Gràcies a tots plegats i plegades!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Moltes gràcies! La foto és més que interessant, però.

      Elimina
  7. Pues me vas a disculpar pero es que la sequedad de un río no me inspira expresión alguna. Sí tristeza...y entonces teniendo en cuenta que la tristeza es una emoción acaso tenga un impulso cerebral y se me ocurra algo que decir. Chau, miss.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fackel,
      Jo sempre dic que no tinc horror vacui. A mi aquest riu sense aigua m'inspira perquè jo visc i faig versos del riu sec que és la meva vida.
      Gràcies pel compliment!

      Elimina
  8. El blau del riu, per no ser oblidat, s'ha aferrat a les cases ,com una heura imaginària...
    Salut !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt ben vist, Artur! Jo havia pensat una cosa semblant.

      Elimina
  9. Una preciosa foto
    para recordar-la sempre,
    sense aigua es queda el riu,
    quina fatalitat.

    El teu poema, Helena, és preciós.
    Cordialment.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...