En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dilluns, 9 de maig del 2022

Vol arran de terra

Només una cosa important,
t'estim com un locu i m'aguant.

(Joan Miquel Oliver Jo diria "cine")





T'estimo en veu alta,
sense retenir-me,
però també sense pedestal.
Sense esperar res a canvi,
com no sigui que em facis cas.
Sóc tan directa com tu misteriós.
Tu ets la forma i jo la interpretació.
Som grans però tenim la poesia,
el nostre terme mig
entre l'assaig i la novel·la.
Si vaig endavant és perquè tu hi ets.
Cap pedra pot contrarestar
la delicadesa de la teva ploma.

17 comentaris:

  1. Pues qué interesante este poema y a la vez especie de confidencia con el otro. Pero ¿te parece poco a cambio que te hagan caso? Ese precio no precio es un intercambio maravilloso. Ojalá dominara en todas las relaciones el hacernos caso: escucharnos, atendernos, esperarnos, intercambiar, tal vez cuidar...Qué interesante de principio a fin este texto.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord amb tu, Fackel! És poc però molt, segons com es miri, que et facin cas! Moltes gràcies!

      Elimina
  2. La millor amiga
    quan escriu poesia
    l'estilogràfica.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada molt el teu haiku, Xavier. Sí, la ploma és molt bona amiga, sempre em fa cas!

      Elimina
  3. Qué belleza. La complicidad, la delicadeza, la escucha. Una pluma... ejemplo de sutileza y del arte de la escritura.

    Me encanta. El poema entero es una pequeña joya.

    Felicidades
    Un beso grande

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies, Ana. És que tinc molta sort de tenir algun amic...

    ResponElimina
  5. La teua poesia és per a amar, com ho dius tu. La poesia és el teu recurs per a sentir la forma d'amar. Una descripció de la "delicadesa" molt bonica.
    Cordialment.
    Tinc un nou relat en la meua pàgina, que pot interessar.
    Digues-me alguna cosa, quan pugues.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      Moltes gràcies, de seguida que pugui et visito!

      Elimina
  6. Que et facin cas, és el millor regal que pots rebre.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sa lluna,
      Com em feu cas tots els bloggers, s'agraeix molt!

      Elimina
  7. És un poema d'amor preciós. M'enamora especiament el final, els darrers dos versos que em commouen profundament i també el començament, que jo trobo contundentment delicat, si em permets la contradicció. Un aplaudiment, Helena!

    ResponElimina
  8. Moltes gràcies, Carme, valoro molt la teva opinió!

    ResponElimina
  9. Amor incondicional !! Gran fortuna ;)
    Salut !!

    ResponElimina
  10. Un poema excel·lent, Helena. Estimar sense demanar res a canvi (tan sols que et facin una mica de cas). "Tu ets la forma i jo la interpretació", molt ben expressat.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...