En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dilluns, 28 de març del 2022

René Magritte

(arrel de l'exposició a Caixa Fòrum)



 L'alta societat (1965 o 1966)

L'inabastable,
amb una ombra burgesa,
sempre en contrast.



El sentit de les realitats (1963)

La ment mou pedres,
pesades i lleugeres
com estar en vena.



La cascada (1961)

Per surreal
que siguis, ets espill
de la natura.



La gran família (1963)

Quan solques l'aire,
et fas verament gran,
per breu que escriguis.


Record de viatge III (1955)

Només la dona
de l'enamorament
s'endú la flor.

21 comentaris:

  1. Fantásticos haikus sobre los cuadros de Magritte.

    Delicados, sobrios, llenos de sensibilidad.

    Felicidades
    Un abrazo
    Ana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que cada cop em surten millor, Ana, mal m'està el dir-ho!

      Elimina
  2. "et fas verament gran,
    per breu que escriguis"
    Me l'apunto, Helena.

    ResponElimina
  3. La cascada és el que més m'ha agradat. Tots són haikus molt ben fets i emotius i tendres.
    Quan pugues i tingues temps ja en tinc, un altre relat editat.
    Gràcies, Helena.
    Salutacions i abraçades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona vesprada, Helena: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me l'acudit "Jovençà". I el que m'has posat tu, està molt bé i molt enginyós.
      Cordialment.

      Elimina
  4. A mi també m'agrada molt el de la cascada i el que cita en Xavier...
    Els que comentem, avui coincidim en els nostres gustos.

    ResponElimina
  5. Molt ben pensats tots.
    M'agrada especialment el de la Gran Família.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
  6. Cada vez te salen los haikus más originales y con un estilo propio. Eso ya... es mucho.

    Un beso enorme, Hekena

    ResponElimina
  7. Normalment les imatges il·lustren les paraules, Helena, però tu il·lustres amb aquests poemes, les imatges, i trobo que encara els hi poses més llum.
    Jo em quedo amb "El sentit de les realitats".
    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'agrada molt el primer, Teresa. El que t'agrada a tu és inspirat en La insostenible lleugeresa del ser.

      Elimina
  8. Estan molt bé tots, m'agraden. Complementen bé les imatges. M'ha agradat especialment "Quan solques l'aire / et fas verament gran / per breu que escriguis". Com tu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un clau en treu un altre, fer més d'un poema alhora també m'ajuda, Ramon.

      Elimina
  9. Son sugerentes los cuadros y desatan tu imaginación poética.

    Hubo un tiempo en que me gustaba mucho Magritte; supongo que era también tiempo de descubrimientos para mí.

    Pero no siempre c'est ne pas une pipe o un Magritte.

    ResponElimina
  10. Fackel,
    La poesia és alguna cosa "que a vegades es troba en un poema", que deia Machado, o en un Magritte.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...