En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dilluns, 29 d’abril del 2024

Aire blau


AGUS Granollers 

La intempèrie
i el recolliment,
fets del mateix blau cel.
La llum del sol que vibra
en les parets ocres.
Els batents oberts
com l'ull de la càmera.
Les branques que es confonen
amb els arabescs dels balcons.
L'escaiença de les coses.

Helena Bonals


¿Qué fue primero?
¿El color o el aire?
Respiro la luz.

Fackel


Té color l'aire?
Passa la llum per l'aire,
respiro aire.

Et dóna la llum
la forma entre ombres,
però jo et miro.

qui sap si...


Sempre la llum
els colors i les formes.
Façana bella.

sa lluna

18 comentaris:

  1. ¿Qué fue primero?
    ¿El color o el aire?
    Respiro la luz.

    ResponElimina
  2. Sé que no és ni de bon tros la sensibilitat del teu poema, però ha vingut així. ;-)

    Sempre la llum,
    els colors i les formes.
    Façana bella.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La idea de la façana és molt bona, sa lluna. Molt ben interpretat. La façana del poema.

      Elimina
    2. Et dóna la llum
      la forma entre ombres,
      però jo et miro.

      Elimina
  3. Les mil cares de les coses
    i dels éssers.
    Per a tu la imatge et crida,
    per a mi el so.
    Tu veus la bellesa present
    i jo la que m’imagino.
    Trenca senzillament els pensaments
    que separen totes dues mirades
    rere unes úniques ulleres.

    ResponElimina
    Respostes
    1. qui sap si...,
      Aquest terme mig que cerques en les "dues mirades/ rere unes úniques ulleres" és molt conciliador.

      Elimina
    2. Estic d'acord amb tu, Helena. L'alternança de la mirada ho faria possible.

      Elimina
  4. A vegades, tot entre en conjunció sense més explicació...
    Ben trobat.
    Bon Maig :)

    ResponElimina
  5. "L'escaiença de les coses", m'agrada molt. Les paraules, vull dir la forma i també el seu contingut. A vegades, sí, d'una manera poc buscada, se'ns presenta aquesta escaiença i val la pena valorar-la.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una expressió de Mossèn Ballarín, Carme. "La poesia és en l'escaiença de les coses", deia.

      Elimina
  6. Ben trobat. La intempèries, sempre amb ressons de Margarit, i les finestres del recolliment són del mateix color. Desconeixia aquesta descripció de la poesia per mossèn Ballarín, però la trobo encertadíssima.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...