Jo també em quedaria amb tots dos, però si en algun cas es contradeixen, sempre amb la intuïció, té raó sa lluna que és més precisa-
I jo no estic gens ni mica d'acord amb Thomas Mann. En el seu cas, potser sí que ell treballava així, però no per a tothom i no sempre el sentiment és a posteriori. Moltes obres d'art, de tota mena, han sorgit d'entrada d'un sentiment.
Carme, Margarit va escriure Joana sense fer-ho a posteriori, sinó en directe, no hi ha lleis universals, però jo sí que congenio amb Mann. Ho explica a Tonio Kröger, un llibre curt que haurien de llegir tots els artistes.
Facel, això de "Palabra poema" fa pensar molt. Et refereixes a la paraula "Façana" del títol? I "Caballo desbocado" s'escau molt a la fotografia, per cert.
Foix aspirava a poder "acordar raó i follia". M'agrada això que dius d'estimar amb la poesia i amb la vida interior, que surt a la superfície. Sí, d'acord que entre intuïció i raó hi ha un petit pas, i m'apunto també a la intuïció, tot i que és molt traïdora (almenys a mi m'ha enganyat molt sovint, i jo vinga a reincidir-hi). El resum de tot plegat és que no havia llegit mai 'Tonio Kröger' i ara me n'has fet venir ganes, el demano a la biblioteca. Tot el que he llegit de Mann m'ha agradat.
M'agrada molt això de poder "acordar raó i follia", Ramon. El llibre de Mann és tan curt com extraordinari. Això de la intuïció jo més aviat en dic memòria involuntària, que a mi no em falla mai.
Des de primer terme o des d'un segon pla, el que compta és l'art, la poesia.
ResponEliminaXavier,
Eliminal'art i la poesia que els entremesclen, aquests dos plans.
Sempre em quedo amb la intuïció, passats els fets sempre m'he adonat que m'és més precisa.
ResponEliminaAferradetes, nina.
sa lluna,
Eliminajo em quedo amb tots dos! Però respecte el que dius tu, Thomas Mann deia que el sentiment en una obra és sempre a posteriori.
Jo també em quedaria amb tots dos, però si en algun cas es contradeixen, sempre amb la intuïció, té raó sa lluna que és més precisa-
ResponEliminaI jo no estic gens ni mica d'acord amb Thomas Mann. En el seu cas, potser sí que ell treballava així, però no per a tothom i no sempre el sentiment és a posteriori. Moltes obres d'art, de tota mena, han sorgit d'entrada d'un sentiment.
Carme,
EliminaMargarit va escriure Joana sense fer-ho a posteriori, sinó en directe, no hi ha lleis universals, però jo sí que congenio amb Mann. Ho explica a Tonio Kröger, un llibre curt que haurien de llegir tots els artistes.
També prefereixo la calidesa de la intuïció, per devant de la raó , més freda i aturadora.
ResponEliminaSalut ;)
Artur,
Eliminala intuïció guanya per golejada!
Entre el laberint
ResponEliminade les paraules
i dels somnis
caminem cercant la sortida
les ànimes perdudes
des d’aquells temps
també perduts.
qui sap si...
En el galope.
ResponEliminaCaballo desbocado.
Palabra poema.
Facel, això de "Palabra poema" fa pensar molt. Et refereixes a la paraula "Façana" del títol?
EliminaI "Caballo desbocado" s'escau molt a la fotografia, per cert.
Fackel, vull dir.
ResponEliminaFoix aspirava a poder "acordar raó i follia". M'agrada això que dius d'estimar amb la poesia i amb la vida interior, que surt a la superfície. Sí, d'acord que entre intuïció i raó hi ha un petit pas, i m'apunto també a la intuïció, tot i que és molt traïdora (almenys a mi m'ha enganyat molt sovint, i jo vinga a reincidir-hi). El resum de tot plegat és que no havia llegit mai 'Tonio Kröger' i ara me n'has fet venir ganes, el demano a la biblioteca. Tot el que he llegit de Mann m'ha agradat.
ResponEliminaM'agrada molt això de poder "acordar raó i follia", Ramon.
ResponEliminaEl llibre de Mann és tan curt com extraordinari.
Això de la intuïció jo més aviat en dic memòria involuntària, que a mi no em falla mai.