En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dijous, 14 de març del 2019

Com dos rius paral·lels

Preferiria, si pogués ésser,
que m'estimessin com Màrius Torres
estimava la Mahalta,
que em continuessin estimant 
encara que no em poguessin tenir,
amb l'obstinació de Petrarca.
Voldria l'enamorament perenne,
no la manca de desig al cap dels anys.
Sempre m'han dit que soc molt exigent,
però és només que no vull que em cerquin
tan sols pels meus llavis molsuts.

11 comentaris:

  1. El nom Màrius conté dos noms d'aigua: MARius i maRIUS. Mar i rius.
    La força de l'aigua, la força de l'amor.

    ResponElimina
  2. Sempre em fas rumiar amb els teus versos. No hi havia pensat mai, però suposo que el fet d'estimar (i de ser estimat), per ser complet, hauria de comportar una totalitat: he d'estimar en tot moment, i malgrat tot, malgrat les febleses i possibles defallences de l'altre, que no és fàcil; i que, per tant, hom m'estimés malgrat les meves pròpies febleses. Ja sé que és molt difícil, però en literatura hi ha exemples sublims. I en la vida real, aconformem-nos amb anar-ho trampejant. Gràcies per fer-me reflexionar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Gràcies a tu per veure sempre coses bones en els meus poemes!

      Elimina
    2. Sou vós, que les hi poseu! ;-)

      Elimina
  3. Com dos rius paral·lels és una expressió tan preciosa de Màrius Torres que crec que a mi també m'agradaria que m'estimessin així, si pogués ser, a més a més amb algun objectiu en comú, millor encara.

    No estic gaire segura que existeixi l'enamorament perenne, però com tantrs coses si hi creuem, fem que existeixi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      Et puc assegurar que estic tan enamorada del meu primer amor com el primer dia. Només s'acaba el que no ha existit mai, és la meva màxima.

      Elimina
  4. També hi ha coses (i enamoraments) pque existeixen, que no s'acaben, sinó que es transformen en unes altres.

    ResponElimina
  5. Si que ets exigent, Helena! Però el desig no s'hi tracta amb l'exigència. Demana, demanem l'impossible, que somiar és part de la vida.

    ResponElimina
  6. Teresa, moltes gràcies per donar-me la raó!

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...