En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

divendres, 12 de maig del 2023

Palimpsest


Imatge lliure de drets dins Pexels

Escrius:
la tinta disminueix
la mar augmenta.

SEFERIS, Iorgos
Quadern d'exercicis
i altres poemes

(Premi Nobel de literatura)


Escrius:
el blanc disminueix
la joia augmenta.

Llegeixes:
la vista disminueix
la lucidesa augmenta.

Contemples:
la vida disminueix
la lluna augmenta.

Helena Bonals

14 comentaris:

  1. Mentre que escrius la teua imaginació augmenta en el centre del teu ser. Seferis Iorgos, un gran poeta.

    ResponElimina
  2. No conec Seferis Lorgos, l'hauré de buscar.
    Els teus poemes de seguiment m'agraden molt sobretot els dos primers.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      És que aquest haiku en grec (traduït sense mètrica) m'ha captivat moltíssim! La metapoesia, sempre.

      Elimina
  3. M'agrada el desenvolupament que fas de l'epigrama de Seferis. Tant el seu com tots aquests tres poemes teus fan pensar.

    ResponElimina
  4. "Els haikus i els dies." Un moment únic que s'allarga.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com una metàfora estesa, Xavier. M'agrada molt la teva referència a Ferrater. Perquè d'instants que no moren n'hi pot haver més d'un, per sort. O és veritat que "aquesta mena de certesa es té un sol cop a la vida, i mai més per molts anys que es visqui"? No sé què pensar!

      Elimina
  5. “què pensar-ne” s’ha de dir.

    ResponElimina
  6. Tant de contingut en tan poques paraules.
    Enhorabona!.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
  7. Molt ben dit, amb tant poques paraules.
    Bon cap de setmana :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Artur,
      Jo sóc dels que creuen que un poema que dura més d'una pàgina és prosa.

      Elimina
  8. Escrius:
    El vers disminueix
    la poesia augmenta.

    Llegeixes:
    El mot disminueix
    el so augmenta.

    Contemples:
    El full disminueix
    el llibre augmenta.

    qui sap si...

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...