En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimecres, 23 de desembre del 2015

Saussure

FERRAN, Túnel dins Associació Fotogràfica Jaume Oller

Les coses es poden veure
de més d'un costat.
Les paraules també.
A mi em "sedueixen"
quan em broden 
aquestes paraules,
independentment
de la darrera intenció.
Però constato que 
la majoria de les persones
només entén la "seducció"
en termes materialistes.
I jo sóc tossudament romàntica.

20 comentaris:

  1. Persistentment. Seductorament. Romànticament. Tossudament. I tot el que calgui...
    amb la ment.

    ResponElimina
  2. Cal una generositat remarcable per deixar-se seduir sense més interessos previs que el plaer del joc. Com els nens. Ser romàntic pot ser també això: una eterna revolta dels significats.
    Continua tossudament així, Helena!
    Que passis molt bones festes en companyia dels que estimes i de les (paraules) que estimes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. August,
      m'embadaleixen les teves, de paraules!
      Bones festes!!!

      Elimina
  3. La seducció de les paraules, la més bella. Amb la darrera intenció o sense, brodades o escrites, sempre seductorament ens parlen les paraules...

    Tossudament, i tant que sí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et pensis, Carme, fins avui no he estat conscient d'aquesta manera de pensar que em fa forçosament diferent a tantes persones!

      Elimina
  4. Els romàntics som succeptibles de ser seudïts, en els sentits i l'ànima. I les paraules, certes paraules harmonioses, melodioses... ens sedueixen l'esperit.

    ResponElimina
  5. Aplaudeixo aquesta teva romàntica tossuderia!
    No canviïs, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre he estat així, Glòria, i amb l'experiència encara més.

      Elimina
  6. Comparteixo el teu tossut romanticisme, Helena. M'hi veig.
    Molt bones festes i una abraçada gran!

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'això es tracta, Montse, que t'hi reflecteixis, en el meu poema, m'agradaria que s'hi reflectís tothom.
      Bon Nadal i una abraçada!

      Elimina
  7. Bones festes i que el romanticisme no hi falti en la teva vida!!
    Una abraçada !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones festes, Artur, que no em falteu tots vosaltres tampoc!

      Elimina
  8. Sí, seductora i tossuda. No canviïs. Bon any!

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...