En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dimecres, 23 de desembre de 2015

Saussure

FERRAN, Túnel dins Associació Fotogràfica Jaume Oller

Les coses es poden veure
de més d'un costat.
Les paraules també.
A mi em "sedueixen"
quan em broden 
aquestes paraules,
independentment
de la darrera intenció.
Però constato que 
la majoria de les persones
només entén la "seducció"
en termes materialistes.
I jo sóc tossudament romàntica.

20 comentaris:

  1. Persistentment. Seductorament. Romànticament. Tossudament. I tot el que calgui...
    amb la ment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ets, de nou, tan brillant com Shakespeare, Xavier!!!

      Elimina
  2. Cal una generositat remarcable per deixar-se seduir sense més interessos previs que el plaer del joc. Com els nens. Ser romàntic pot ser també això: una eterna revolta dels significats.
    Continua tossudament així, Helena!
    Que passis molt bones festes en companyia dels que estimes i de les (paraules) que estimes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. August,
      m'embadaleixen les teves, de paraules!
      Bones festes!!!

      Elimina
  3. La seducció de les paraules, la més bella. Amb la darrera intenció o sense, brodades o escrites, sempre seductorament ens parlen les paraules...

    Tossudament, i tant que sí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No et pensis, Carme, fins avui no he estat conscient d'aquesta manera de pensar que em fa forçosament diferent a tantes persones!

      Elimina
  4. Els romàntics som succeptibles de ser seudïts, en els sentits i l'ànima. I les paraules, certes paraules harmonioses, melodioses... ens sedueixen l'esperit.

    ResponElimina
  5. Aplaudeixo aquesta teva romàntica tossuderia!
    No canviïs, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre he estat així, Glòria, i amb l'experiència encara més.

      Elimina
  6. Comparteixo el teu tossut romanticisme, Helena. M'hi veig.
    Molt bones festes i una abraçada gran!

    ResponElimina
    Respostes
    1. D'això es tracta, Montse, que t'hi reflecteixis, en el meu poema, m'agradaria que s'hi reflectís tothom.
      Bon Nadal i una abraçada!

      Elimina
  7. Bones festes i que el romanticisme no hi falti en la teva vida!!
    Una abraçada !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones festes, Artur, que no em falteu tots vosaltres tampoc!

      Elimina
  8. Sí, seductora i tossuda. No canviïs. Bon any!

    ResponElimina