En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dissabte, 21 de juny del 2014

Si més no

Tenir la llum sense el pàmpol,
o bé una gerra sense aigua.
La bombeta sola t'agredeix,
un gerro sempre pot fer bonic.

8 comentaris:

  1. No recordo quin artista va dir que l'art també es troba en un objecte que és fora de lloc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier,
      Kandinsky es va convertir a l'abstracció, aproximadament, després de veure un quadre del revés. És això al que et refereixes? És que no hi veig la relació amb el meu poema.

      Elimina
    2. No em referia a Kandinsky.
      El teu poema no és a l'inrevés. Intentava corroborar el que dius, que un gerro, encara que no tingui aigua (per tant és decoratiu) és un objecte d'art, Com un poema. No me n'he sortit...

      Elimina
    3. M'agrada molt aquesta idea, Xavier. Ara te n'has sortit!

      Elimina
  2. Efectivament Helena, l'style c'est l'homme même que deia Buffon, la bombeta sola agredeix, perquè el fons de les coses sempre es resumeix en matar o morir, és l'estil el que li dona amb la conjunció de forma, fons i miracle o ignot la conjunció de la cosa sencera.

    Una forta abraçada des de València

    Vicent

    ResponElimina
  3. No sé si t'he entès, però se m'acut la imatge dels dos objectes barrejats, l'aigua al pàmpol i la bombeta al gerro.... deslocalització, potser se'n diu...

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...