En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

divendres, 25 d’octubre del 2024

A la teva ombra


Postals granollerines
Imatge dins Associació Fotogràfica Jaume Oller

A tu, totes et ponen,
i el sol et toca de ple,
amb aquell verd ufanós.
Jo, en canvi,
creixo en silenci,
i ningú no sabrà mai
que vaig existir,
que encara t'estimo,
que sóc aquí.
Sempre cornuda 
i pagant el beure,
amb malaguanyat 
sentiment, més enllà 
del que ara t'escric.

13 comentaris:

  1. Les paraules escrites arriben més enllà, no són mai malaguanyades.

    ResponElimina
  2. Ningú ha d'estar a l'ombra d'un altre. El sol surt per a tots.
    Cadascú brilla per ell mateix, en silenci o no.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sa lluna,
      M'he inspirat en la novel•la Matilde E! de Maria Escalas. El que tu dius està molt bé, però no sol passar.
      Sempre passa igual amb els teus comentaris!

      Elimina
  3. Estic molt d'acord que les paraules no són mai malaguanyades i afegeixo que el sentiment tampoc, encara que no sigui expressat directament. Però sí que l'expresses en versos. Si més no, és la inspiració per escriure.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      Sempre dic que estimar és molt rendible artísticament.

      Elimina
  4. Un poema divertido, bien ideado, me gustó.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fackel,
      Jo no el vaig fer per ser divertit! Recordo que a la carrera ens deien que un poema no pot ser divertit, que divertit és anar de copes. Tant com que Ferrater deia que la poesia és per divertir-se. Tot es pot veure de més d"un costat, com el meu poema.

      Elimina
    2. A mí me gusta mucho Gabriel Ferrater, su obra Las mujeres y los días.

      Elimina
    3. A mi també, Fackel, i amb el títol en català, Les dones i els dies, un bon joc de paraules, encara més.

      Elimina
  5. Tú vas yo vengo
    Compartimos lo mismo:
    el guiño al sol.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...