En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dijous, 12 d’octubre del 2023

Poema premiat





Poema guanyador del concurs "Perfecto esperpento"
de Sant Boi, per al dia Mundial de la Salut Mental,
10 d'octubre de 2023

Cognició positiva


Si puc escriure aquest poema

és perquè ara soc rica.

Que allò que em passa

més que una mancança

és un ornament.

Quan les ulleres

amb què ho veig tot

ja no són de color fosc,

la meva aurea mediocritas

no oblida els extrems d’on prové.

De quan encara no sabia

que en el contrast, la lluita,

hi ha la síntesi del que és bell.

22 comentaris:

  1. Un poema preciós que et fa mereixedora d'aquest premi.
    Moltes felicitats, Helena!.

    Aferradetes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, sa lluna! Sempre hi ha l'excepció que confirma la regla, a una sola persona no li agrada, la resta pensen com tu.

      Elimina
  2. Magnífic! L'enhorabona. Els cinc versos finals són molt potents.

    ResponElimina
  3. Hola, Helena: Molt bé. M'ha agradat molt el poema. Té un punt molt especial que fa sentir molta bellesa. Enhorabona, Gràcies per compartir-lo.
    Cordialment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      M'han dit d'aquest poema que no és líric, però és que el tema no ho permet.

      Elimina
    2. Si és així, que no és líric, és un poema que és preciós.
      Enhorabona.
      Bona nit. Cordialment.
      Rafael Molero

      Elimina
  4. Enhorabona pel premi.


    No calen ulls
    per fer de les paraules
    versos i poemes,
    no se jo que és precís,
    no se res més
    que deixar volar
    els sentiments
    que de vegades poden ferir,
    perquè les paraules
    poden fer mal.
    No cal saber de lletres
    per dir
    que t’estimes i que no,
    jo se que el silenci fa mal,
    de vegades més
    que les paraules.
    Cal dir,
    t’has equivocat seguint
    aquest camí
    i deixaré d’escriure’t
    els mots que volia fer volar.
    No dius res, silent,
    m’allunyes no només de tu,
    no només de les paraules,
    ho fas també del meu sender.

    ResponElimina
    Respostes
    1. qui sap si,
      Gràcies per la felicitació. N'estic d'un que no puc tenir, i t'agrairia que no fossis tan insistent.

      Elimina
    2. No ho entenc! però si vas per on penso, podria ser ton pare o ton avi. Els versos que escric són un divertiment que no vol molestar a ningú, com veig que t'ho he fet, disculpa'm i excusa’m, pel que veig entenc que no et trobes contenta amb les meves intervencions, a partir d’ara t’alliberaré de la meva molesta presencia. Lamento molt ql que crec que hagis pensat dels meus escrits, en cap moment era la meva intenció molestar-te al contrari, era un plaer escriure per a tu. Eliminaré tots els comentaris que pugui. De nou et pregui que em disculpis per haver–te molestat sense voler.

      Elimina
    3. com no ho he pogut fer jo mateix, et prego que siguis tu qui elimini tots els meus comentaris, tant d'aquest blog, com de l'altre. Sempre agraït.

      Elimina
    4. qui sap si,
      m'he trobat amb més d'un home que flirteja descaradament amb mi, i a l'hora de la veritat diu que mai ha volgut res. En fi.

      No cal que esborri cap dels teus comentaris, no pateixis.

      I el meu pare potser ho series, però el meu avi no. Semblo molt més jove del que soc, perquè encara soc com una nena.

      Elimina
  5. Enhorabona pel premi, Helena!

    Em sembla ben merescut. És un poema preciós.
    És esperançador per la gent que pateix i només això ja val molt.

    Els tres últims versos em semblen un tresor.

    ResponElimina
  6. Carme,
    Quan jo em trobava molt malament vaig llegir en algun lloc que "Veus aquesta vinya sense fruits? Ja arribarà el temps que surtin tots els gèrmens amagats". Em va ajudar moltíssim, com espero jo ajudar als altres amb el meu poema. Moltes gràcies.

    ResponElimina
  7. Oh, Helena, quin gran missatge per ajudar i confortar! Diuen que dels grans patiments en surten les grans obres. No voldria que el teu hagués estat tan gran, però haver-ho patit et permet ara compartir-ho... i guanyar el premi, que no és poc. Enhorabona!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teresa,
      M'he presentat a força premis, petits i grans alhora, i no sempre guanyo, n'estic molt contenta.

      Elimina
  8. M'afegeixo a les felicitacions pel premi que has rebut.
    M'agrada com veus la poesia: com una riquesa, un guariment, una oportunitat i sobretot un gaudi.
    La poesia et fa ser més feliç quan l'escrius i despertes la curiositat, i també el gaudi, de qui et llegeix.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier,
      Per a mi la poesia és com la natació, la fàbrica de la felicitat.

      Elimina
  9. Me alegro que gustara tu Cognició positiva, será muy estimulante para ti, ¿no?

    Me llama la atención el título del concurso: Perfecto esperpento.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fackel,
      Sí, fa molta il·lusió!
      "Perfecto esperpento"surt en un poema de no recordo qui.

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...