En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dissabte, 24 de juny del 2023

Solstici


Per al taller Lletres impures a Telegram

Escolta el so de mossegar un préssec,
que el rellotge diu que és estiu,
i la fruita del temps és el cop d'aire fresc
que tant trobes a faltar, aquella fruita 
que arriba sempre rere les flors de primavera.

Helena Bonals

Lentas caricias
traza el sol en mi piel.
Caligrafías.

Fackel

Quan miro el rellotge
noto l'aire entre la meva pell,
les ungles fan un so
sensible quan menjo un préssec.

Rafael Molero Cruz

Al so del pas de l'aire,
les ungles del rellotge
m'esgarrapen la vida.
Me'n vaig com he vingut: fent sempre el préssec.

KRT

21 comentaris:

  1. Lentas caricias
    traza el sol en mi piel.
    Caligrafías.

    ResponElimina
  2. Està molt bé !. No sempre trobes fruita tant bona :)
    Ben aconseguit !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Artur,
      M'agraden més les flors que no el fruit, però tot té el seu què, l'estiu també.
      Moltes gràcies!

      Elimina
  3. Quina esgarrifança tan dolça, mossegar un préssec!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant, Xavier! La fruita és el millor de l'estiu, a banda de la llum.

      Elimina
  4. Un poema molt elegant i preciós que incita a sentir el préssec i la primavera.

    Quan miro el rellotge
    noto l'aire entre la meva pell,
    les ungles fan un so
    sensible quan mengo un préssec.

    Cordialment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      moltes gràcies, m'havia descuidat de dir que una de les paraules no s'ha de fer servir. Veig que tu les fas servir totes!
      Ja te l'he publicat a dalt, t'ha quedat molt bé!

      Elimina
    2. Hola, Helena: Vaja! M'ha impressionat això de no sevir una paraula de les que hi havia en la foto.
      Si m'ha quedat bé, gràcies.
      Cordialment.
      Rafael

      Elimina
  5. Les fruites de la primavera i estiu són llamineres.
    Aprofitem-ne fins i tot el so, com diu el teu poema.
    Molt ben trobat!
    Sí que són divertits aquests jocs!
    Tinc una mica descuidat el taller del telegram. Per sort tu me'l recordes, gràcies Helena!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      L'Aitana també el tenia una mica abandonat, el taller. A veure si t'hi poses de nou!
      El meu primer vers és una mica sinestèsic.

      Elimina
  6. Al so del pas de l'aire,
    les ungles del rellotge
    m'esgarrapen la vida.
    Me'n vaig com he vingut: fent sempre el préssec.

    ResponElimina
  7. Que bons tots! Al teu t'hi falten les ungles, no? O és que te les mossegues??? És igual, amb ungles o sense m'agrada molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies, Teresa!!! No, no me les mossego, les ungles!

      Elimina
  8. Ah, ara llegeixo que una paraula no s'ha de fer servir. Ja m'estranyava a mi que tu te n'haguessis deixat una.

    ResponElimina
  9. Dansa el rellotge
    en un ball que l’aire
    el fa moure mentre les ungles
    rasquen els so d’una cançó
    amb olor d’aubergi.


    qui sap si...
    M'he pres la llicencia de canviar el mot préssec per una variant dialectal: aubergi.

    ResponElimina
  10. Preciós el teu poema amb aubergi, qui sap si..., ple de sinestèsies.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...