En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

diumenge, 25 de juny del 2017

Recitar per als amics




Tot i que els recitals de poesia semblen estar de moda, quan llegeixo els meus poemes davant d'un auditori reduït, agraeixo moltíssim els aplaudiments, i sobretot que algun vers meu hagi arribat al cor d'algun oient, que m'ho fa saber. La darrera vegada fins i tot una persona estava interessada en tenir els meus poemes per escrit. Un miracle probabilístic, que diria Margarit, molt semblant al de la gestació del poema. La meva raó d'escriure, de viure.

13 comentaris:

  1. Crec que és realment gratificant tenir la certesa que un poema propi ha arribat a algú molt intensament i que li ha sabut transmetre alguna cosa, o que potser ha posat paraules a sentiments que mai havien trobat mots per expressar-se... I tot això fa feliç, i tant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tot això és el millor que m'ha passat a la vida, Montse!
      Ara ja he après a recitar, tot i que encara no miro prou el públic, i no em veig capaç de fer-ho de memoria.

      Elimina
  2. Segur que els teus poemes arriben a molta gent, perquè estan escrits amb el cor. Jo no seria capaç de recitar ni un sol vers. Vos admire.
    Ens trobem en passar l'estiu.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mari,
      Per recitar en públic cal tenir una certa vanitat, o almenys creure en tu mateixa. És una manera de fer-te estimar.

      Elimina
  3. El 7 de juliol n'hauré de recitar un meu davant molta gent, a la universitat. No puc dir que no a qui m'ho ha demanat insistentment. Ja veurem. No sé recitar, no hi estic acostumada. Després o demà, amb tranquil·litat, que ara no és possible, vindré a escoltar-te en el vídeo que ens has posat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dora,
      Practica amb el mòbil, gravant-te. És molt intuitiu, això de recitar, com la mateixa poesia. Has de ressaltar el que és important, posar-hi sentiment. I si pot ser impostar la veu com un actor, cosa que no sé si sé fer.

      Elimina
    2. El vídeo és molt curt, la càmera anava malament, m'han dit, vaig estar força més estona.

      Elimina
  4. El títol: "Amor, vida i poesia"
    Et reconec.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Xavier, són els tres temes bàsics de la poesia i de la meva poesia!

      Elimina
  5. Respostes
    1. AdolfO,
      T'hauria agradat la continuació que no surt. Moltes gràcies!
      Abraçades!!

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...