En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dilluns, 6 de maig del 2024

Persona Altament Sensible


MADOZ, Chema
Aguja, pluma

Vull l'alba en el que em costa,
i la posta en el que desitjo.
Em mou més el goig
que no el plaer.
Obstinadament amateur
i no professional,
perquè estimo el que faig.
Sóc culpable de tenir
sentit de l'estètica,
amb l'atenuant
d'una gran vida interior.
El poema es teixeix millor
amb la ploma als dits,
per metonímia,
i amb la Moleskine.
Tu ets aquella temptació
que indiferent ignoro,
pagant el preu de l'espai en blanc.

17 comentaris:

  1. Al final del poema sembla que ho tinguis tot, pagant el preu que calgui.

    Un bon poema, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uf, no ho hauria pensat així, Carme. Tot no ho sé, molt sí.
      Moltes gràcies!

      Elimina
  2. Escric a l’alba,
    m’he passat la nit en blanc.
    Encara guardo els darrers rajos del sol
    i la blanca llum de la lluna
    al fons de la retina.
    Dibuixo dins meu les paraules
    que més tard voldré escriure,
    però de vegades la mandra
    esborra els seus perfils
    i mentalment em quedo de nou en blanc
    com si fos la passada nit.
    De nou dibuixo diagrames de lletres
    que ara si veuran la llum
    sigui la del dia o de la nit.
    Tancat en la temptació de l’oblit,
    potser vull esborrar la resta.
    Indiferent em submergeixo
    en la ignorància del demà
    en no poder substituir la desesperació d’allò
    que perdo cada dia passat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. qui sap si...,
      M'agrada molt! Molt bona síntesi del meu poema.

      Elimina
  3. La sensibilitat, com gairebé tot, té un preu que hem de pagar.
    M'agrada molt el teu poema.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. sa lluna,
      Aquest poema em va venir en despertar-me, mai m'havia passat, em va venir directament de l'inconscient.

      Elimina
  4. Realment has desitjat sincerament el goig que has sentit de l'aguja i a la ploma. Un poema que dona per a pensar. Vaja! Un poema preciós, Helena.
    Espere d'haver-lo descrit el millor possible.
    Cordialment.
    Rafael

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      Moltes gràcies! Escric per entendre, i sobretot per entendre'm a mi mateixa.

      Elimina
  5. Bona descripció. És important, estimar el que es fa, i tenir sentit estètic vida interior i sensibilitat. Sobre el cost de saber ignorar les temptacions, cadascú per on l'enfili, però sembla una praxi raonable per mantenir un equilibri raonable també, entre la raó i la follia que Foix aspirava a acordar.

    ResponElimina
  6. No ets culpable de res.
    M'ha agradat el poema.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una hipèrbole i una ironia, Xavier. Moltes gràcies!

      Elimina
  7. M'afegeixo als comentaris d'aplaudiments. Fantàstic i sincer.

    ResponElimina
  8. ¿Sentirse culpable de tener sentido de la estética? Eso nunca. Demasiada mediocridfad hay, demasiada negrura, excesiva mala voluntad y una necedad tan extensa que no sabemos cómo va a condicionar la vida colectiva. Ay de quien haya perdido el mínimo sentido de la estética, va a ser devorado por su propia incapacidad para reconocer la belleza de los mundos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Millor no perdre l'ètica de l'estètica, Fackel.
      Jo és que no puc fer-hi res, em mou la bellesa i la sensibilitat.

      Elimina
  9. Creo que por esas deficiencias es por lo que cierta política es tan rastrera. ¿Hay belleza estética en un acto de ultras y violentos hoy en Madrid, por ejemplo?

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...