En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dijous, 11 d’abril del 2024

Contra tot pronòstic


JUANJO Racons de Palou 

Trobem els que es permeten 
el luxe de dir que no,
i els que van darrere i darrere
d'alguna delusió.
Hi ha l'amor del passat
en una finestra tancada i barrada,
que continua florint malgrat tot.
Estimo la teva vellesa digna,
i la meva maduresa Peter Pan.
La meva poesia no és ornamental.

11 comentaris:

  1. A les coses velles és on rau la bellesa i la dignitat de mantenir-se.
    Bell i profund poema per a una fotografia molt maca.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
  2. Jo també la trobo molt maca, la imatge, sa lluna! Moltes gràcies.

    ResponElimina
  3. Joven o viejo
    la pasión siempre viva.
    Sangran recuerdos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Goteja paret
      llàgrimes de sang fet flor,
      el finestral veu.

      Elimina
    2. Fackel,
      Els meus records ja no sangren, són flors seques, però flors encara.

      Elimina
  4. Sempre trobem de tot a la vida, però al final de tot, és bo que ens agradi ser on som.

    Explica moltes coses el teu poema, i tens raó que mai no és ornamental la teva manera de fer poesia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      diuen que no sóc cursi, però això tendeix a fer-me prosaica.

      Elimina
  5. Regalima la sang
    de les fulles fetes flors paret avall,
    volen arribar
    a la finestra tancada i trucar,
    hi ha un espai entre mig
    que trenca el somni,
    hi ha una blancor
    que neteja el vermell
    mentre els fosc
    de la finestra espera un truc
    que avui no arribarà.

    ResponElimina
  6. Està molt bé això de la "maduresa Peter Pan". Jo, que soc vell i atrotinat com aquesta finestra, em continuo embadalint davant la bellesa de les coses senzilles que el món ofereix de franc, com ara aquestes flors. La bellesa de la poesia no rau en l'ornament extern, sinó en la sinceritat del sentiment que exposa.

    ResponElimina
  7. Ui, quina frase!: "La bellesa de la poesia no rau en l'ornament extern, sinó en la sinceritat del sentiment que exposa". Sincer ve de sencer! Però entre el minimalisme i l'ornamentació hi ha la decoració, que en seria el terme mig.

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...