En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

diumenge, 10 de març del 2024

Eutímia


AGUS Sant Feliu de Guíxols 

 
Gronxar-te amb l’arc de Sant Martí, l’hamaca

que t’aixeca del terra entre l’alba i la posta.

Anar del nadir al zenit.

Retenir l’emoció dins d’una espurna

que és tot el que queda del dia.

Poder-ho transformar

en paraules i en silenci,

on em trobi sempre amb mi mateixa,

quan ja no hi trec ni hi poso res.

20 comentaris:

  1. Cuerpo flotante.
    Fuga de pensamientos.
    Surcar vacíos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El "Cuerpo flotante" seria l'hamaca, que permet la "Fuga de pensamientos". Molt ben trobat també!

      Elimina
    2. El vent fa surar
      l’alè del meu pensament.
      Fins un horitzó.

      Elimina
  2. Vull aquesta visera verda
    feta de fulles vives
    que volen onejar amb el vent
    però no poden
    pel seu vincle amb l’arbre.
    Sota aquesta ombrel•la
    vull veure cada albada
    i cada posta,
    amb el cel net
    o ple de núvols,
    només mirar amunt
    per recordar
    els amors passats
    i somiar amb els futurs.

    ResponElimina
  3. Que bé que expliques aquesta sensació de benestar...
    M'hi afegeixo:

    Quan ja no hi trec ni hi poso res
    i la vida se'm va fent petita
    i la deixo fluir, sense demanar gaire.
    Quan la pluja m'il·lumina el dia
    i arbres i flors es posen de puntetes.
    Quan la vida interior guarda, encara,
    tantes emocions intensament viscudes
    i l'arc de Sant Martí, així mateix, em gronxa
    amb la claror daurada de la posta.
    Sempre em tinc, com a bona companyia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L’arc escampa rajos
      de llum pel seu voltant,
      pinta la mar dels seus colors
      i balla amb les ones del fons,
      allí on la vista
      no s’allarga gaire més.
      Una mica més tard
      una fina cortina d’aigua
      va besant el terra
      fer per renàixer les plantes
      en la seva solitària vida .
      Olorar de nou
      aquella terra molla
      que retorna tot el passat.
      Encara que sol,
      m’acompanyen els records
      per fer-me planera
      una vida jorn a jorn,
      sense esperar res
      d’un futur
      que mai arribarà.

      Elimina
    2. Carme,
      L'arc de Sant Martí és una imatge per parlar de l'hamaca. La teva continuació està molt bé, me'n sorprèn molt "i arbres i flors es posen de puntetes".

      Elimina
  4. M'agrada molt quan dius:

    "Poder-ho transformar
    en paraules i en silenci,
    on em trobi sempre amb mi mateixa,
    quan ja no hi trec ni hi poso res"

    Crec que és sublim arribar a aquest punt.

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. sa lluna,
      Aquest poema era per a un premi! Gràcies pel que en dius!
      Un professor de disseny gràfic meu deia que un projecte és bo quan ja no en treus ni en poses res.

      Elimina
  5. Un poema molt ben inspirat, on descrius els teus pensaments, poèticament amb un poema transformat amb tu. Enhorabona, Helena.
    Bona nit i una abraçada.
    Rafael

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Rafael! Jo gairebé sempre estic fent metapoesia.

      Elimina
  6. Paraules i silenci: imprescindibles per fer poesia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier,
      És el "silenci escrit" que deia una poeta que conec.

      Elimina
  7. Enhorabona. Preciós poema, i necessari per a reconèixer el punt mitjà.

    ResponElimina
    Respostes
    1. cantireta,
      Aquest poema tan eutímic el vaig fer trobant-me força malament, n'és una paradoxa.
      A tothom li agrada com a tu!
      Per cert, he quedat finalista del concurs!

      Elimina
  8. Això sí que és poesia, Helena! Aquesta combinació de natura i sentiments, sempre em toca molt endins. Crec que també és per les imatges que fas en escriure-ho.
    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Teresa,
      Moltes gràcies! Hi ha poesia en aquest poema perquè l'he treballat molt, penso.

      Elimina
  9. Un poema excel·lent, Helena. Molt ben expressat, amb imatges potents i idees suggeridores. Gaudir de la bellesa, assaborir i interioritzar les experiències, bones i no tan bones, ni que siguin efímeres, i poder (i saber) transformar-ho en poesia, paraules i silencis... I per si fos poc, com de costum, generes insporació en altres poetes, que hi aporten una polifonia orquestral. Quina sort, poder-vos llegir. Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Hi faltava el teu comentari! Gràcies per tot el que en dius, del meu poema.

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...