En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

dissabte, 1 de febrer del 2020

Paradoxes

Aquesta és la segona versió del poema per a Raül Romeva, perquè l'anterior a un amic meu no li agradava.

FREDERIC Sol empresonat
dins Associació Fotogràfica Jaume Oller


La lluna va endavant quan diries que minva, el dia creix
quan el fred neix, i el poema llueix quan menys t’ho sembla.
També és líric amb l’espai de prosa, i val més amb menys.
La nostra bandera, defensada amb dolor, ja va ser creada amb sang.

17 comentaris:

  1. També està bé aquest !.
    Encara que sigui una llum mig apagada, no ho es del tot i tornarà a créixer en un dia nou.
    Bon cap de setmana ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Artur! Aquest poema és un exemple del que en ell mateix es diu...

      Elimina
  2. M'agrada molt, aquest poema! La vida és plena de paradoxes. "Davallats al pou / esguardem enlaire", amb l'esperança que "qualsevol nit pot sortir el sol".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Un disc de Jordi Batiste es titula La lluna en el fang. Això condensa tot el que jo voldria dir.

      Elimina
  3. A mi m'agraden les paradoxes, les d'aquest poema també.
    Quina sort tenir uns amics així!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      Tinc amics amb molt de carisma, en concret aquest és la meva musa-home.

      Elimina
  4. Per cert,
    ¿Ningú se n'ha adonat de per què aquest poema és fet de quatre versos?

    ResponElimina
    Respostes
    1. No hi havia pensat, no...
      Ara veig que ja li han trobat el què.😀😀

      Elimina
    2. Carme,
      Vol ser una mica com la "Cançó a Mahalta", feta d'estrofes de dos versos, que il·lustren la relació entre dues persones.

      Elimina
  5. Potser la teua referència a la bandera... la quatribarrada potser?
    Aquesta fotografia m'ha recordat un títol que t'es ben conegut: Una cosa molt gran en una de molt petita. I també allò de Menys és més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. novesflors,
      Ho has encertat! I "Una cosa molt gran en una de molt petita" crec que soc jo mateixa!

      Elimina
  6. Quan has fet la pregunta dels 4 versos he pensat de seguida que es devien referir a les 4 barres, i aleshores he llegit que la Novesflors també ho ha dit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier,
      Moltes gràcies igualment! T'agrada tant com l'anterior o més encara, aquest poema?

      Elimina
    2. Els he tronat a llegir tots dos. Potser el darrer és més poètic. Més condensat, més sintètic.
      De totes maneres la frase final de l'anterior m'agradava:
      "Catalunya ha estat feta per arribar lluny"

      Elimina
    3. Xavier,
      Aquesta frase pretenia ser un vers! Un joc de paraules amb Catalunya i lluny!

      Elimina
  7. Helena, un poema preciós i molt original, on les paradoxes estan fetes molt raonablement, tenen el seu sentit.
    El vers: El dia creix quan el fred neix, éstà molt bé i té un doble sentit...
    M'ha agradat.
    Rafael

    ResponElimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...