En poesia és difícil dir alguna cosa que sigui tan bona com no dir absolutament res.
—Ludwig Wittgenstein, filòsof austríac (1889-1951)

diumenge, 11 d’abril del 2021

Coses que passen

 Si obriu l'enllaç i llegiu l'article, tindreu una sorpresa, com l'he tingut jo mateixa!

https://www.elnacional.cat/ca/politica/borras-no-pararem-vigent-encetar-1-o_599648_102.html

Paradoxes 

La lluna va endavant quan diries que minva, el dia creix

quan el fred neix, i el poema llueix quan menys t’ho sembla.

També és líric amb l’espai de prosa, i val més amb menys.

La nostra bandera, defensada amb dolor, ja va ser creada amb sang.

14 comentaris:

  1. Una bona i agradable sorpresa, Helena! Ara ens hauries de recordar el poema amb el que vas participar en el llibre. Enhorabona!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'he quedat parada, carme, tot i que hi ha qui diu que és una sorpresa relativa, m'ho dec merèixer, mal m'està el dir-ho... ja he publicat el poema a dalt el vaig fer el primer de febrer de 2020, per culpa del Coronavirus el llibre no ha sortit fins ara.

      Elimina
  2. He llegit l'article. Hi ha un paràgraf on apareixen alguns noms il·lustres: "...Enric Casasses, Narcís Comadira, Miquel de Palol, Vicenç Altaió, Helena Bonals o Valtonyc...."

    ResponElimina
    Respostes
    1. Xavier, ha, ha, no sé qui pot haver estat del diari Nació Digital que ha fet aquest article! Li estaré eternament agraïda!

      Elimina
  3. T'esmenten entre els il·lustres.
    Enhorabona!!

    Aferradetes, Helena.

    ResponElimina
  4. Una nova estrella al firmament de les lletres !. Una estrella , que ja trigava a lluir !. Felicitats , Helena !

    ResponElimina
  5. Helena! Que ben acompanyada que et veig! Molt bé! I el poema, preciós! Quan sembla que tot s'acaba, torna a començar. No defallim!
    Bon sant Jordi!

    ResponElimina
  6. Aqueixes paradoxes són molt eginyoses i originals.
    La bandera s'ha desfensar sempre.
    Molt bon poema.
    No he pogut entrar aquests dies en arrere perquè estic llegint un llibre que és molt bo i del Club de lectura d'aquí del poble.
    Bé, quan pugues ja em diràs en Relats en Català que en tinc un altre poema editat. Gràcies, Helena.
    Saluts i una abraçada.

    ResponElimina
  7. Està molt bé l'esment: ja es veu que l'autor hi entén! L'enhorabona.
    Al marge d'això, el poema, una veritable "cançó d'opòsits" està molt bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu pare diu que tinc poemes més brillants... Va ser creat especialment per a aquest llibre!

      Elimina

Entrada destacada

El meu primer sonet

Allò que vaig construir amb tu en els anys era fràgil com un castell d'arena. Però aquella onada que el cobrí de pena no sabia pas qu...